MARKETING

Mi a különbség a marketing és a PR között? Milyen viszonyban állnak egymással?

A PR és a marketing viszonyát nehezen lehet meghatározni, több nézőpont is kialakult ezzel kapcsolatban. Van olyan nézet, amely szerint a marketing része a PR, vagy épp ellenkezőleg a PR-on belül van a marketing. Olyan elképzelés is van, miszerint a kettő teljesen különböző és semmi közünk egymáshoz, más nézet szerint a kettő egy és ugyanaz. Az igazság valahol a 4 állítás között van, de nem is az a lényeg, hogy a kettő viszonyát pontosan ismerjük, hanem, hogy elfogadjuk azt a tényt, hogy egyik sem létezik a másik nélkül, kölcsönösen hatnak egymásra és a két kommunikációs tevékenység dinamikus viszonya segítheti egy vállalkozás sikerét.
Főbb különbség a két tevékenység között: a marketing célja elsősorban az adott márka kommunikációjának összefogása, eladásnövelés, a PR elsődleges feladata egy vállalat és környezete között bizalmi viszony kiépítése, amellyel elérik, hogy egy adott cégről, márkáról ne csak a termékeik, szolgáltatásaik köre jusson a fogyasztó eszébe, hanem a vállalathoz fűződő érzelmek, pozitív gondolatok.